Friday, 3 February 2012

Hujan yg turun bagaikan mutiara...

Musim sekarang ni kalau kita tengok memang cuaca selalu x menentu..sekejap panas,sekejap ujan..kdgkala gelap gelita mcm nak ujan tp x jadi ujan..ade pulak yang terang benderang cerah tetibe ujan..haishh..subhanallah.. tapi yang penting kita perlu bersyukur sebab kita semua tak ditimpa masalah-masalah bencana alam..kalau kita tengok kat berita tu,setiap hari ade je berita tentang bencana alam yang melanda dunia masa kini..banjir la, tanah runtuh la, gempa bumi la, ribut la.. alhamdulillah negara kita selamat dari bencana2 besar yg landa dunia..cuma ade sedikit-sedikit yg melanda negara kita seperti banjir dan tanah runtuh.

Sebab itulah kalau kita perhatikan kalau sesuatu melanda negara kita,heboh satu negara ni walau hanya terkorban 1 mangsa..sebabnya negara kita jarang kedengaran tentang bencana yang kerap berlaku. kalau dibandingkan dengan negara luar yang setiap kali menimpa sampai mengorbankan mangsa sehingga angka RIBU..Cuba bayangkan kalau negara kita mencapai angka RIBU setiap kali ditimpa bencana?? memang mengejutkan laaa..Nauzubillah min zalliq..



Apa pon kita harus bersyukur atas ape yang ade di sekeliling kita ni..sesungguhnya kita bertuah kerana tinggal di bumi Malaysia ni...waaachaaaa!!!

2 comments:

  1. blogwalking in the raining.. please follow blog sekolah skjimahbaru.blogspot.com dan blog praskjbpd.blogspot.com ...TQ

    ReplyDelete